Torghatten
Se også
-
Beredskap på anbud
Den norske luftambulansetjenesten er en livsviktig del av helseberedskapen vår. Men skal den være offentlig eller privat? Skifte av operatør har skapt store problemer og frykt i distriktene. Nå vil mange at staten skal overta drifta av de gule livredderne på to vinger.
-
Fanget av ild
Norsk dokumentar fra 2018. Denne våren er det 40 år siden de første norske soldatene ble sendt til FN-tjeneste i Libanon. Den norske FN-styrken havnet midt i blodige krigshandlinger i 1978, og ble stående i Sør-Libanon i 20 år. Dette er ikke hele historien om det norske FN-oppdraget, men en historie om unge norske soldater som helt uforberedt havnet i en heksegryte av en konflikt, og som noen ganger trådte feil i en krevende tjeneste.
-
Kortbaneliv
Langs Finnmarkskysten finner vi en av verdens tøffeste flyruter. Kortbanenettet, samhold og uredde piloter knytter liv og folk sammen.
-
På egne vinger
Ola Giæver er en av Nord-Norges rikeste, og har vært pilot i Widerøe i 33 år. Da han fikk sparken fra selskapet, fant han ut at han ville starte sitt eget flyselskap. Han vil utfordre Widerøes monopol på kortbanenettet. Klarer han det, vil han være den første på 20 år. Ola Giæver satser over 50 millioner kroner fra sin egen lomme. Men kommer han seg i lufta på egne vinger?
-
Fritt fall
Norsk dokumentar fra 2017. Vi møter ofte mennesker som sier at de alltid har gått sin egen vei i livet, men hvor mange har faktisk gjort det? For tjue år siden byttet Tore Nagel (66) ut flaska med fallskjermen."Fritt Fall" er et portrett av Norges eldste basehopper og landets mest sosiale eremitt.
-
Da Capo
Da Capo!
-
Fengslet i Moskva
I desember 2017 ble tidligere grenseinspektør Frode Berg arrestert i Moskva mistenkt for spionasje. Han risikerer inntil 20 års fengsel. Men hvem rekrutterte den pensjonerte grenseinspektøren, og hvordan har kona og dattera hatt de siden arrestasjonen. Vil norske myndigheter ta på seg noe ansvar for spionsaken ?
-
Luftens helter
Etter nedskjæringer i SAS får kaptein Odd Grenland og andrepilot Birger Wom sparken fordi de er for gamle. Da starter de selskapet Senior-Air.